Πρόταση Μπαμπινιώτη για τα πανεπιστήμια

Ο απερχόμενος πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Μπαμπινιώτης, έκανε σήμερα γραπτή πρόταση για «την έξοδο από την κρίση στα Πανεπιστήμια μέσα από διάλογο με προοπτική κι όχι με αποσπασματικές παρεμβάσεις»

Ο κ. Μπαμπινιώτης, προτείνει, μεταξύ άλλων: «Να αρχίσει αμέσως ένας ευρύτερος διάλογος από μηδενική βάση με κύριους συνομιλητές το υπουργείο Παιδείας, την Πανεπιστημιακή Κοινότητα και την Κοινή Γνώμη, προτού συζητηθεί το θέμα στη Βουλή, με στόχο την εκπόνηση ενός πραγματικού νόμου πλαισίου (γενικών δεσμευτικών αρχών ) που θα εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη δυνατή, ακαδημαϊκή, οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια (αυτοδιοίκηση) των ΑΕΙ. Μέσα σ΄ αυτό το πλαίσιο, με ευθύνη των ίδιων των ΑΕΙ θα αντιμετωπισθούν οργανικά και χωρίς τριβές θέματα που ρυθμίζονται τώρα αποσπασματικά από το νομοσχέδιο και θα διορθωθούν ελλείψεις και αστοχήματα. Πρέπει επιτέλους να γίνει αντιληπτό, ότι τέτοια θέματα σε όλα τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού ρυθμίζονται από τα ίδια τα Πανεπιστήμια, συχνά με διαφορετικό τρόπο από το καθένα, χωρίς να επωμίζεται την ευθύνη η Πολιτεία και να συγκεντρώνει τα πυρά το υπουργείο Παιδείας» .

Για το θέμα του μέτρου της βάσης δέκα για την εισαγωγή στις σχολές ο κ. Μπαμπινιώτης προτείνει να γίνει αμέσως διάλογος με τους εκπαιδευτικούς της Γενικής Εκπαίδευσης και προσθέτει: «Το ζήτημα δεν είναι να κλείνουμε τα μάτια και να εισάγουμε στα Πανεπιστήμια υποψήφιους φοιτητές με πολύ χαμηλή επίδοση (4,5,6,7) αλλά να εξακριβώσουμε που οφείλεται το πρόβλημα και να το λύσουμε στη βάση του. Ας σημειωθεί ότι στο Νομοσχέδιο δεν θίγεται καθόλου το μείζον πρόβλημα των εισαγωγικών εξετάσεων, αυτό που προκαλεί τα προβλήματα. Προσωρινά, λοιπόν και προ του κινδύνου να αποκλεισθούν χιλιάδες υποψηφίων και να κλείσουν ΤΕΙ με σοβαρές επιπτώσεις στην ελληνική περιφέρεια προτείνω να απορροφηθούν για εφέτος υποψήφιοι που δεν συγκέντρωσαν μεν τη βάση, αλλά έχουν καλή επίδοση σε βασικά εξεταζόμενα μαθήματα, ή η επίδοσή τους στις 3 τάξεις του Λυκείου, συγκεντρώνει ορισμένο ύψος βαθμολογίας ή ο,τι άλλο συναφές κριτήριο ευρεθεί. Η αντιμετώπιση αυτή συνέχεται λειτουργικά με την επόμενη πρόταση. Με συμμετοχή της Κοινότητας των ΤΕΙ και εκπροσώπων των ΑΕΙ να μελετηθεί -εντός των αμέσως προσεχών μηνών- πως τα ΤΕΙ τα οποία έχουν πρόβλημα επιβίωσης και μόνον αυτά, θα συνδεθούν με ανάλογα Τμήματα των ΑΕΙ και θα λειτουργήσουν στην Περιφέρεια ως επιστημονικά Παραρτήματά τους, με ενδεχόμενες αλλαγές στα αντικείμενα και τα προγράμματα σπουδών, που θα εισηγηθούν τα Τμήματα των ΑΕΙ σε συνεννόηση με τους διδάσκοντες στα ΤΕΙ. Έτσι και το πρόβλημα που προέκυψε για τα ΤΕΙ μπορεί να λυθεί και, κυρίως, τα ΤΕΙ μπορούν ακαδημαϊκά να αποτελέσουν προεκτάσεις των ΑΕΙ στην περιφέρεια με μια αναβάθμισή τους, που θα διορθώνει συγχρόνως τη βεβιασμένη στο παρελθόν ανάδειξή τους σε ΑΕΙ χωρίς τις απαιτούμενες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Επαναλαμβάνω ότι ΤΕΙ τα οποία δεν εμφανίζουν προβλήματα δεν πρέπει να θιγούν».

kathimerini.gr



Αρέσει σε %d bloggers: