Οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται τις εξ αποστάσεως αγορές

online shoppingΟι Έλληνες δεν εμπιστεύονται διόλου τις εξ αποστάσεως αγορές, αλλά δεν έχουν και τη δυνατότητα να τις εμπιστευτούν λόγω της χαμηλής διάδοσης του διαδικτύου. Αυτό προκύπτει από απάντηση του Επιτρόπου για θέματα προστασίας καταναλωτών Μάρκου Κυπριανού στον ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Κωστή Χατζηδάκη.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του κ. Χατζηδάκη, στην απάντησή του ο Επίτροπος αναφέρει ότι οι αγορές που πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως δεν είναι καθόλου διαδεδομένες στην Ελλάδα σε σύγκριση με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικότερα για το έτος 2005, οι πολίτες που δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν έστω και μία αγορά μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα, βρίσκονταν στο 4%, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 27%. Τα ποσοστά μέσω ταχυδρομείου είναι ακριβώς τα ίδια. Τέλος, αγορές μέσω τηλεφώνου πραγματοποίησε το 4% των Ελλήνων, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 15%.

Στους λόγους για τους οποίους οι αγορές εξ αποστάσεως παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλές στη χώρα μας, ο κ. Κυπριανού περιλαμβάνει τη χαμηλή διείσδυση του διαδικτύου, ιδιαίτερα δε τη σημαντική υστέρηση της Ελλάδας σε ευρυζωνική κάλυψη. Ως δεύτερο λόγο επισημαίνει τον ανεπαρκή ανταγωνισμό που υπάρχει στην ελληνική αγορά.

Παράλληλα, αναφερόμενος στο τελευταίο ευρωβαρόμετρο για θέματα καταναλωτών που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σημειώνει ότι τα ποσοστά συναλλαγών που πραγματοποίησαν Έλληνες πολίτες από άλλα κράτη μέλη της ΕΕ μέσω διαδικτύου είναι σταθερά τα χαμηλότερα στην Ευρώπη μεταξύ 2003 και 2006 – μόλις 1%. Οι Έλληνες που απαντούν στο ευρωβαρόμετρο, δηλώνουν ότι έχουν δυσπιστία, αλλά και έλλειψη ενημέρωσης για συναλλαγές με άλλες χώρες της ΕΕ.

kathimerini.gr

Advertisements


Αρέσει σε %d bloggers: